Când putem folosi medierea? – Gala Excelentei in Mediere
gem 2017

Când putem folosi medierea?

Oamenii utilizează medierea la nivele diferite şi în situaţii multiple: de la dispute minore, la discuţii despre pace în mod global.

Ca procedură, medierea, implică o persoană imparţială (mediatorul) care să asiste două sau mai multe părţi, direct interesate, pentru găsirea de soluţii comune şi convenabile pentru rezolvarea problemelor.

Printre cazurile care pot ajunge în mediere sunt:

Business

  • Neînţelegeri între asociaţii sau acţionarii firmei
  • Probleme în derularea contractelor cu clienţii şi/sau furnizorii
  • Dispute în implementarea proiectelor finanţate cu fonduri europene sau alt tip de fonduri
  • Negocierea de noi clauze contractuale
  • Malpraxis

În cadrul companiei

  • Conflicte între patronat şi sindicat
  • Dispute între şefi şi subalterni
  • Dispute între departamente
  • Discriminare
  • Administrarea muncii
  • Plângeri şi prejudicii

Dispute publice

  • De mediu
  • De utilizare a pământului
  • De condominiu pentru zonele rezidenţiale

Familie

  • Contracte prenupţiale
  • Separarea
  • Desfacerea căsătoriei
  • Planul parental

Alte dispute

  • Ale asociaţiei de locatari/proprietari
  • Parteneriate
  • Contracte de orice natură
  • Prejudicii personale
  • ONG-uri
  • Prevenirea violenţei
  • Conflicte şcolare
  • Conflicte între părinti şi copii
  • Partaj

Având în vedere caracterul particular al activităţii de mediere, fiecare mediator utilizează metode proprii care ar putea să ajute la rezolvarea problemelor.

Ediția 2018 a Galei Excelenței în Mediere își propune să evidențieze punctele de legătură dintre instiuția medierii și sectorul de business. În cadrul ei, vor fi susținute de către specialiști din domeniu, cu experiență largă în segmentul de afaceri, 4 workshop-uri pe diferite subiecte din această zonă. Află mai multe despre acestea din site-ul nostru sau urmărește-ne pe Facebook.