Ce învățăm la workshop-urile celei de-a VI-a ediții a Galei Excelenței în Mediere? – Gala Excelentei in Mediere
gala excelentei in mediere

Ce învățăm la workshop-urile celei de-a VI-a ediții a Galei Excelenței în Mediere?

Medierea reprezintă un proces activ, fundamentat pe comunicarea deschisă. În cadrul acesteia, fiecare dintre părți este liberă să-și exprime poziția și este invitată să asculte discursul celuilalt. Având în vedere aceste caracteristici, workshopul este o formă de comunicare pliată perfect pe natura medierii.

În prima zi a Galei Excelenței în Mediere vor avea loc patru workshop-uri dedicate sectorului business și corporate. Ele vor utiliza tehnica comunicării libere pentru a răspunde unor întrebări fundamentale legate atât de relația business to business, cât și de interacțiunea dintre angajați și angajatori.

Acestea sunt structurate în două sesiuni, prima dintre acestea având loc dimineața, iar cea de-a doua imediat după prânz. În continuare, vom prezenta fiecare dintre workshop-urile ediției a VI-a a Galei Excelenței în Mediere, urmărind motivele de participare și avantajele lor.

Morning Workshops

Managementul conflictelor în cadrul companiilor – trainer Anca Stancu

Din cele două componente ale comunicării – vorbirea și ascultarea – este mai frecvent utilizată vorbirea. În mediile în care toată lumea vorbește și nimeni nu ascultă, șansa apariției neînțelegerilor și a conflictelor crește exponențial.

Managementul profesionist al conflictelor din cadrul companiilor poate reprezenta acel punct de răscruce în viața unei firme, în care conflictele sunt transformate în oportunități de schimbare și creștere.

Ce poți să înveți?

  • Diferențele dintre negocierea directă și negocierea asistată
  • Distincția dintre ascultare și ascultare activă
  • Importanța neutralității unei terțe persoane
  • Ajungerea la o situație de win-win la sfârșitul conflictului
  • Bazele deciziilor – nevoi vs. orgolii
  • Gestionarea unui conflict cu intervenția unui mediator
  • Relația dintre părți și rezultatul medierii

Facilitatorul workshop-ului este Anca Lucia Stancu, mediator autorizat cu o experiență de 9 ani în domeniul gestionării conflictelor. Înainte de a deveni mediator, a lucrat 20 de ani în poziții de middle și high-management ale unor companii private. Este licențiată în drept și științe economice și a absolvit masterul în managementul afacerilor comerciale.

Nediscriminare la locul de muncă – trainer Adrian Pop

În societatea actuală, problema discriminării devine una dintre cele mai importante subiecte de discuție. Factorii sociali și politici ai apariției și menținerii sale sunt îndelung discutați de persoane din diverse domenii. Interesul larg pentru această temă este datorat influenței puternice pe care ea o are la nivel personal și profesional.

Datorită acestor motive, analiza relației dintre mediere și problema discriminării devine o necesitate. Obiectivul general al workshop-ului este oferirea instrumentelor de identificare a fenomenului discriminării la locul de muncă și crearea mecanismelor necesare prevenirii și combaterii acestuia.

Ce poți să înveți?

  • Conștientizarea existenței discriminării variate
  • Modalități de reducere a discriminării din sistem
  • Consecințele discriminării la locul de muncă
  • Niveluri de discriminare la locul de muncă
  • Metode de gestionare a prejudecăților față de ceilalți
  • Prevenirea și combaterea discriminării

Adrian Pop este președintele Institutului Transilvan de Mediere, furnizor autorizat de formare în domeniul medierii și participant la programul IMI Qualifying Assessment.

Cadru didactic în cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității Babeș-Bolyai, el este specializat în managementul conflictelor și predă cursuri în această disciplină.

Afternoon Workshops

Comunicare nonviolentă. Bârfa la locul de muncă – trainer Alexandru Moldovan

Comunicarea nonviolentă reprezintă o invitație spre o viață nonviolentă, având la bază prezumția că toți oamenii au o capacitate naturală de compasiune. Recurgerea la violența de orice fel e datorată, de cele mai multe ori, influențelor socio-culturale și ignoranței față de alte modalități mai eficiente de împlinire a propriilor nevoi.

În cadrul workshop-ului va fi aprofundată problema utilizării involuntară a unui limbaj care distruge relațiile, fără ca acesta să fie rău intenționat. De asemenea, vor fi urmărite tehnicile prin care se ajunge la o adaptare emoțională, în mod rapid și eficient, indiferent de recțiile negative ale oamenilor.

Ce poți să înveți?

  • Cauzele apariției unei atitudini și comunicări violente
  • Influențele socio-culturale ale modurilor de comunicare
  • Relația dintre adaptabilitatea emoțională și comunicare
  • Exemple ale modalităților de relaționare
  • Conceptele comunicării nonviolente
  • Exerciții de auto-reflecție valabile în orice context social
  • Tips & tricks pentru menținerea productivității unei relații

Facilitatorul acestui workshop este Alexandru Moldovan, trainer de comunicare nonviolentă în certificare. Experiența lui cuprinde activități educative cu tinerii în organizația “Cercetașii României”, antreprenoriat în zona de training cu “Azimut Teambuilding”, director de resurse umane într-o multinațională din Germania și coaching pentru proprietari de afaceri din România.

Mediere, negociere și arbitraj – traineri Adi Gavrilă, Christian Chereji și Anca Stancu

Un mediu stabil și transparent pentru afaceri este afectat de mulți factori – sociali, economici, legislativi, interni. Toți aceștia pot crea dezacorduri care, în cele din urmă, duc la conflicte și litigii. Dacă părțile aleg calea contradictorie a procedurilor judiciare, ea ar putea însemna o creștere dramatică a costurilor și întârzieri enorme în timp.

Dacă, pe de altă parte, părțile optează pentru o modalitate alternativă, cum ar fi negocierea sau medierea, au o mare oportunitate de a-și soluționa problemele fără a neglija relația de afaceri care a stat la baza apariției disputei.

Ce poți să înveți?

  • Factorii care influențează mediul de afaceri
  • Motivele care conduc spre litigii și conflicte
  • Dezavantajele procedurilor judiciare – costuri și timp
  • Beneficiile metodelor alternative – negocierea și medierea
  • Metode de continuare a relației de afaceri după mediere
  • Tratarea constructivă a disputelor din mediul business
  • Mecanismele care conduc la alegerea medierii în conflictele comerciale

Trainerii acestui workshop sunt Adi Gavilă, Christian Chereji și Anca Lucia Stancu. Adi Gavrilă acumulează experiență ca mediator începând cu anul 2002, ajutând clienți din țări de pe patru continente să rezolve dispute domestice sau internaționale. Astfel, persoane, companii și avocații acestora au avut încredere ca Adrian să proiecteze și să gestioneze cu succes medierea cauzelor de familie, de muncă, civile sau comerciale.